Jump to content

Sim Racing - Γενική Συζήτηση και Τεχνική Ανάλυση


sC_w0lveS

Recommended Posts

Ανοιξτε μας τα ματια εδω, λοιπον....

 

On 4/9/2016 at 7:51 PM, liakjim said:

Το μαλάκωμα είναι λογικό. Χαμηλές αεροτομές = χαμηλό downforce = μικρό φορτίο = δεν απαιτούνται σκληρά ελατήρια.

Το ανάποδο σε πίστες με μεγάλο downforce. Εκεί η μαλακή ανάρτηση θα υποχωρήσει και θα έχεις στολάρισμα στο spliter που θέλει min απόσταση από έδαφος.

Αεροτομές στην Monza πάντα ελάχιστες δυνατές για μέγιστη τελική.

Τα λάστιχα όμως ξεφούσκωμα? Μάλλον λάθος.

Μεγάλες ευθείες = τα λάστιχα κρυώνουν = χάνουν πίεση = χάνουν grip = χάνουν κ άλλο θερμοκρασία = ξανα χάνουν πίεση.

Από την άλλη αν χαμηλώσεις πιέσεις, αυξάνεις παραμόρφωση = αύξηση τριβών= αύξηση θερμοκρασίας = αύξηση πίεσης.

Πάντα όμως το 1ο υπερτερεί. Σε πραγματικά μονοθέσια F1 , πάνε πάντα με μεγαλύτερες πιέσεις. Αν στο rF2 , λειτουργεί ανάποδα, είναι λάθος.

 

On 4/9/2016 at 8:31 PM, rapid_fast said:


Ξέρεις που αυτος ο κανονας δεν εχει απολυτως καμια εφαρμογη, αλλα ας μη το κανουμε θεμα...
Το βασικο ειναι οτι το ξεφουσκωμα των ελαστικων βοηθαει σε πιστες με ομαλο οδοστρωμα ενω το φουσκωμα βοηθαει σε σκληρο οδοστρωμα και κερμπς...
Στην φορμουλα 1 γενικως τα πραγματα ειναι πιο συνθετα μιας και οι αναρτησεις εχουν ελαστικοτητα μονο προς τις 3 απο τις 4 κατευθυνσεις.
Και για να παρεις την ελαστικοτητα που χρειαζεσαι (αν τη χρειαζεσαι) στην 4 κατευθυνση, σε βοηθαει μονο το ελαστικο...


Στάλθηκε από το SM-A510F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

 

On 4/9/2016 at 8:47 PM, panosdimip said:

Aναφέρομαι στο πόσο αυτό είναι που θέλει ψάξιμο το τι κάνει το καθένα λίγο πολύ το καταλαβαίνω αλλά το να βάλω την αεροτομή από το +12  στο -10 ε αυτό δεν υπήρχε πιθανότητα να περάσει από το μυαλό μου.

@mad_dogΔεν με βάζει μου λέει πως δεν υπαρχει το package θα εννοεί την πίστα ,έψαξα δεν υπάρχει αντ αυτής υπάρχει μια έκδοση 2.0 στο racedepartment

 

 

On 4/9/2016 at 8:49 PM, liakjim said:

Και όμως, στο Assetto δουλεύει σωστά. Στη Monza πρέπει να ανεβάζεις πιέσεις.

Στα F1 πάντα στη Monza ανεβάζουν πιέσεις.

Τώρα για πιέσεις ελαστικών ως προς τις ανωμαλίες δεν ξέρω. Δε νομίζω ότι έχει χρησιμότητα στις ανωμαλίες. Δεν ξέρω κιόλας. Πάντα νόμιζα ότι έχει να κάνει καθαρά με τις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται.  Αν το λάστιχο ζεσταίνεται πολύ, κατεβάζεις πιέσεις.

 

On 4/9/2016 at 9:01 PM, gchristod said:

@panosdimip επειδή μου είχε κάνει και εμένα εντύπωση η αρνητική τιμή της αεροτομής στα urd το έψαξα στο thread της urd στο φόρουμ της isi. Είναι απλώς ένα νούμερο, δεν σημαίνει ότι προκαλεί lift. Αντι να ξεκινάει από το 0 ξεκινάει από το -10. Το είχα πει και στο ts αλλά μάλλον έψαχνες το τέλειο σετάπι και δεν με άκουσες :P

 

21 hours ago, rapid_fast said:

Δεν οδηγάω έτσι ρε μουρλέ...

7 psi και χαμηλότερα (μόνο) έχουν αυτοί...(0,4 bar και αν)

 

Δεν το λέω για εσένα.. ΕΝΤΑΞΕΙ??? δεν το λέω για εσένα... ακούς...???

Δεν έχετε την παραμικρή ιδέα πώς πρέπει να είναι ένα λάστιχο για να λειτουργήσει σωστά, οούτε με ποιόν τρόπο κερδίζεις χρόνο..

Τα λάστιχα πρέπει να είναι ξεφούσκωτα για να αποδώσουν τα μέγιστα...

Τα φουσκωμένα λάστιχα κάνουν το αυτοκίνητο να είναι πιο αργό και να γλυστράει..

Φουσκωμένα λάστιχα μόνο σε χώμα και πέτρα....

Τα ξεφούσκωτα το κάνουν πιο γρήγορο, και ζεσταίνονται καλύτερα και πιο γρήγορα, και αποδίδουν αμέσως και πιο σταθερα......

Ναι φθείρονται περισσότερο...

Αλλά κρύβουν ατέλειες ανάρτησης, και μεγαλώνουν το πέλμα...

Το ασσέττο έχει λάθος μοντέλο ελαστικών ακόμα και τώρα...

Ρωτήστε έναν μηχανολόγο να σας εξηγήσει το γιατί...

Βαριέμαι να τα αναλύω ξανα...

Διαβάστε... διαβάστε, διαβάστε...

Δεν το παίζω εξυπνάκιας, ούτε είμαι εξυπνάκιας....

Δεν ισχύουν αυτά που προσπαθούν να σας περάσουν αυτοί που έχουν συμφέρον...

http://www.thisisf1.com/2016/06/28/mercedes-f1-tyre-pressure-trick-revealed/

 

20 hours ago, liakjim said:

Μιλάμε για λίγα PSI έτσι?
Το ξεφουσκωτο δεν αυξάνει την τριβή κύλισης?

Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

 

19 hours ago, rapid_fast said:

Πολύ ωραία ερώτηση.. με πάρα πολύ πολύπλοκη απάντηση.

Ναι, αυξάνεται η τριβή κύλισης, γιατί μεγαλώνει το πέλμα του ελαστικού που είναι σε επαφή με το έδαφος.

Και αυτό επειδή δεν θεωρώ οτι υπάρχει σημειακή επαφή μεταξύ του ελαστικού και του οδοστρώματος όπως λεει η φυσική σε ιδανικές συνθήκες.

ομοίως αυτό σε βοηθάει πολλαπλάσια στις στροφές (έχεις μεγαλύτερο πέλμα) και στο φρενάρισμά (έχεις μεγαλύτερο πελμα)

Πρόσεξε τώρα.. έχει μικρότερη πίεση, έχει μικρότερη διάμετρο, έχει μικρότερη διάμετρο σημαίνει έχει καλύτερη επιτάχυνση με το ίδιο γρανάζωμα..

Αντίθετα τώρα..

Όταν έχω πίστα με ευθείες και γρήγορες καμπές, δεν με ενδιαφέρει η επιτάχυνση, αλλά η τελική..

Εκεί τουμπανιάζω τα ελαστικά, για να αυξήσω την τελική με το ίδιο γρανάζωμα.

Πώς επηρεάζει η πίεση την θερμοκρασία ελαστικών?

Κυρίως με έναν τρόπο.. με το ξεχείλωμα!!!

Το ελαστικό, όσο περισσότερο τρέχουμε, τόσο περισσότερο μεγαλώνει σε διάμετρο..

Αν ξεκινάμε με διάμετρο Α, σε υψηλές ταχύτητες το ελαστικό μεγαλώνει σε διάμετρο και γίνεται Α+25%..

Το Α+25% είναι το όριο μας, είτε λόγω ταχύτητας, είτε λόγω του περιορισμού της ελαστικής παραμόρφωσης (όριο ελαστικότητας)

Αν θέλουμε λοιπόν να ανεβάσουμε την ταλάντωση στην ελαστικότητα τι κάνουμε?

Ξεκινάμε απο το Α-10% και φτάνουμε στο Α+25%...

Απο το ΤΣ για να στα εξηγήσω καλύτερα..

Υ.Γ.

Το φρενάρισμα και το στρίψιμο δεν υπάγονται σε κύλιση αλλά ολίσθηση και τα κέρδη μας είναι πολλαπλάσια..

Υ.Γ. 2. ναι, πάρα πολύ μικρή πίεση είναι αυτή.. απολύτως ξεφούσκωτα!!! στέκονται μόνο με το μάγουλο που έχει ενίσχυση..

 

 

18 hours ago, liakjim said:

Ενημερωτικά, η αύξηση διαμέτρου στα ελαστικά των GT3 , είναι της τάξης των 5mm στα 300χλμ/ώρα .
Άραγε στο rf2 εξομοιώνεται αυτό? ( το AC ναι )

Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

 

18 hours ago, panosdimip said:

Εμείς στη Μόνζα τα ξεφουσκώσαμε όμως με οποιοδήποτε γρανάζωμα.

Πρόσεξα όμως πως στο Ρενώ της isi χθες δεν δούλευε με τον ίδιο τρόπο ,έφταιγε το μόντ ή είναι απλά νούμερα που θά λεγε κι ο gchritod.

 

18 hours ago, mad_dog said:

Σου έχω πει χιλιάδες φορές (και εσύ δεν το έχεις πάρει ακόμη σοβαρά) ότι το ελαστικό δεν είναι όπως στο AC μόνο γραφικά, αλλά ζωντανή οντότητα. Το ελαστικό παραμορφώνεται ΔΥΝΑΜΙΚΑ και φθείρεται ΔΥΝΑΜΙΚΑ !!!

Ανάλογα το ελαστικό (άλλο η F1, άλλο τα GT κ.τ.λ.) έχεις τις αλλαγές ΔΥΝΑΜΙΚΑ και σε REAL TIME !

Δες εδώ το ελαστικό πως συμπεριφέρεται...τι να λέμε τώρα...

 

Και εδώ από αληθινό...

 

 

 

18 hours ago, liakjim said:

Ρωτάω, δεν ξέρω.
Έχω δει το λάστιχο να παραμορφώνεται στις στροφές.
Γίνεται το ίδιο από τη φυγοκεντρο ?
Θα υπάρχει κάποιος τρόπος απόδειξης.

Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Ok, υπάρχει

 

 

18 hours ago, panosdimip said:

Εσύ πως θα το διαπιστώσεις θα κατέβεις και θα μετρήσεις τη διάμετρο ?

Οπως είπε και το αστέρι μας αναγκαζόμαστε να παραδεχθούμε και όπως ξαναείπε το αστέρι μας στην πράξη γίνονται πράγματα που αν τα βλέπαμε σε εξομοίωση θα την ονομάζαμε αρκαδούρα.

 

18 hours ago, rapid_fast said:

Μην μπερδεύεστε παιδιά μου..

Οσο και να παραμορφωθεί το ελαστικό απο την φυγόκεντρο, το πέλμα του παραμένει ίδιο...

Εμείς μιλάμε πόσο μπορεί το λάστιχο να μεγαλώσει απο το φουσκωμα μόνο.

Μόνε εκεί μεγαλώνει ή μικραίνει η διάμετρος.

 

 

 

18 hours ago, liakjim said:

Γίνεται. Μετράς διάμετρο, υπολογίζεις ταχύτητα/σαλ με αυτό και μετά κοιτάς την πραγματική ταχύτητα/σαλ. Από τη διαφορά των διαμέτρων των κύκλων έχεις την απάντηση.

Βασικά το πέλμα στενεύει ελαφρώς.

attachment.php?attachmentid=10660&d=1383683720

 

17 hours ago, rapid_fast said:

το πέλμα στενεύει όταν το λάστιχο περιστρέφεται με μεγάλη ταχύτητα, όταν και πάς με τελικές...

Και τα ξεφούσκωτα λάστιχα σε υψηλή ταχύτητα έχουν μικρότερη μετωπική επιφάνεια στον αέρα, μικρότερη αντίσταση στον αέρα και άλλα 1002 που δεν θα στα πω...

και αυτό επειδή πάνω στο μάγουλο δεν έχεις πίεση...

Αντε, θα στα πώ... τα ξεφούσκωτα μπορεί να γυρίσουν πάνω στη ζάντα σε δυνατό φρενάρισμα και να ψάχνεσαι, και είμαι 100% σίγουρος οτι αυτό δεν εξομοιώνεται πουθενά...

Αλλά σε χαμηλές ταχύτητες έχουν μεγαλύτερο πέλμα και καλύτερη πρόσφυση...

Αλλά απαιτούν πολύ χαμηλωμένο αυτοκίνητο και σκληρή ανάρτηση (γιατί είναι αναρτημένα στον τροχό και είναι και τα ίδια αμορτισέρ)

Μεγάλη κουβέντα σου λέω... ΤΣ.....

Το ταχύμετρο δεν ξέρει πόσο τρέχεις..

Αυτό που σου δείχνει είναι πλασματικό, γιατί μετράει περιστροφές στο διαφορικό...(ή στο κιβώτιο)

αν έχεις σχέση τελικής 3,47:1, για κάθε 3,47 στροφές του μοτέρ, ο τροχός κάνει μια στροφή.

Αν η στροφή είναι με Φ500, ή με Φ300, δεν μπορεί να το ξέρει το αυτοκίνητο...

Εκτός αν βάλεις GPS...

Αλλα και τα GPS είναι για το πουλάκι..

Το GPS του αυτοκινήτου μου δείχνει 104, το GPS του κινητού 105 το GPS του στερεοφωνικού μου δείχνει 106 και το κοντέρ μου 100....(17 ζαντα)

Στα ίδια ακριβώς με 16ρες ζάντες ειχα 100 κοντερ και όλα τα αλλα 98-99

Ακόμη, όσο το ελαστικό χάνει πέλμα, τόσο πιο μικρή η διάμετρος, τόσο πιο γρήγορη η επιτάχυνση..

(δεν ξέρω αν σιμ το υπολογίζει αυτό...)

 

 

13 hours ago, liakjim said:

 


Άσχετο, αλλά η αλλαγή καστερ, δεν μεταβάλει/αλλοιώνει τη γεωμετρία της ανάρτησης?


Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

 

 

12 hours ago, rapid_fast said:


Οχι.. επηρεάζει μονο τη ροπή που ασκείται στο τιμόνι.
Θετικο καστερ σπρωχνει τους τροχους και το τιμονι στην ευθεία μολις αφησεις το τιμονι.
Αρνητικό αφηνει τους τροχους εκει που ειναι στριμενοι μεχρι να τους επαναφερεις με το τιμονι ασκωντας δυναμη..
Οσο πιο επιθετικά οδηγας τοσο περισσοτερο καστερ πρεπει να εχεις..
Το αρνητικο καστερ ειναι θανατηφορο.



Στάλθηκε από το SM-A510F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

 

12 hours ago, gchristod said:

O rapid έχει ξεσαλώσει :P Το κάστερ δεν έχει επίδραση μόνο στην αίσθηση του τιμονιού αλλά και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Αυξημένο καστερ κάνει το αυτοκίνητο σταθερό στην ευθεία αλλά χάνει ευελιξία. Μειωμένο κάστερ (αλλά πάντα θετικό) κάνει το αυτοκίνητο πιο ευέλικτο αλλά και πιο νευρικό. Ακραίο παράδειγμα θετικού κάστερ είναι οι τσοπεριές:52c7308a1e4f9.jpgΑκραίο παράδειγμα μηδενικού ή και αρνητικού κάστερ είναι τα καρότσια του σούπερ μάρκετ.

 

10 hours ago, rapid_fast said:


Μπερδευετε την αίσθηση σταθεροτητας με την γεωμετρια..
Αν για παραδειγμα βαλτε ελατήριο επαναφορας στην τιμονιερα σας στο 200 τοις εκατο και φουλ αρνητικο καστερ δεν θα εχει διαφορα με μικρο ελατήριο επαναφορας και φουλ θετικο καστερ.
Το κράτημα του αυτοκινήτου θα παραμεινει το ιδιο.
Τα καροτσακια στο σουπερ μαρκετ εχουν πάντα θετικο καστερ. Το σημειο επαφης της ροδας ειναι παντα πισω απο τον αξονα περιστροφης κατα την κινηση τους. Για εμας αρνητικο καστερ εχουν μονο οταν κανουμε λιγο οπισθεν και ξαναπαμε μπροστα.
Απλα οι ροδες δεν ειναι δεμενες με αξονα μεταξύ τους... ουτε και τις στριβετε με τιμονι, απλα τις σπρωχνετε απο πισω και αυτες ακολουθουν..
Προβληματιστειτε και ψαχτειτε λιγο παραπανω στο θεμα..
Η απουσια επαναφορας στο τιμονι δεν εχει να κανει με το αν ειναι σταθερο ή οχι το αυτοκίνητο αλλα αν χρειάζεται να κραταμε ορισμενη παντα την κατευθυνση του εμεις μεσω του τιμονιου.
Αν επαιζε τον παραμικρο ρολο στα κρατηματα και την ευελιξια το καστερ σας διαβεβαιω οτι ολοι στα αυτοκινητα τους θα ειχαν πλεον μηδενικο ή αρνητικο καστερ και ηλεκτρουδραυλικη επαναφορα μέσω της κρεμαγιερας.


Στάλθηκε από το SM-A510F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

 

4 hours ago, liakjim said:

Μάλλον πρέπει να θέσω διαφορετικά το ερώτημα μου:
στο rf2 έχεις τη δυνατότητα ρύθμισης καστερ.
Στην πραγματικότητα, προκειμένου να αλλάξεις τη γωνία, θα πρέπει ταυτόχρονα να μεταβληθεί ελαφρώς η γεωμετρία της ανάρτησης?
Δλδ πώς επιτυγχάνεται?
Φαντάζομαι θα έχει κάποιο ρεγουλαδορο ή κάτι τέτοιο.
Αλλά ακριβώς αυτή η ενέργεια, τί αποτελέσματα θα έχει στη γεωμετρία?
Η αλλαγή του καστερ, είναι παντελώς ανεξάρτητη?

Δεν ξέρω αν έγινα κατανοητός.

Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

 

1 hour ago, rapid_fast said:

Ναι τώρα έγινες κατανοητός..

Πάνω στο θόλο εκεί που είναι το top mount της μπουκάλας έχει το spindle support, το οποίο σου επιτρέπει να φέρεις το επάνω μέρος της μπουκάλας προς τα εμπρός ή προς τα πίσω.

Ο σύνδεσμος της κρεμαγιέρας έχει σταυρό, οπότε μπορεί να δεχτεί διαφορετικές γωνίες και δεν ενοχλεί αυτή η μετατόπιση.

Αυτά στο στατικό κομμάτι.

Στο δυναμικό κομμάτι όμως, το caster έχει άμεση επίπτωση στο κάμπερ όταν στρίβουμε τους τροχούς. Εδώ θέλει και την ιδιαίτερη προσοχή.

Το κάστερ αναιρεί την κάμπερ όταν στρίβουμε τον τροχό, και πρέπει πάντα να ρυθμίζουμε ταυτόχρονα και το steering axis inclination.

Και αυτό είναι που αλλάζει την γεωμετρία (steering axis inclination) που πρέπει πάντα να ρυθμίζουμε σε συσχετισμό με το caster για να μην αλλάξουμε την γεωμετρία

της ανάρτησης (δυναμικά). Στα περισσότερα spindle support, υπάρχει η ρύθμιση του caster και ταυτόχρονα και η ρύθμιση του S.A.I

Οταν θα περιστρέψουμε τους τροχούς με ακίνητο το αυτοκίνητο, θα δούμε οτι το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου σηκώνεται απο την μια πλευρά και βουλιάζει απο την άλλη..

Κάντε το στο αυτοκινητο σας για να καταλάβετε τι λέω!!

Στα πισωκίνητα είναι πολύ πιο εμφανές το φαινόμενο, γιατί το τιμόνι μπορεί να περιστραφεί περισσότερο.

99,99% των ανθρώπων, δυστυχώς και των μηχανολόγων μηχανικών που ξέρω, έχουν την απόλυτη σύγχυση στο θέμα και δεν μπορούν να αντιληφθούν την διαφορά

και τον συσχετισμό του streering axis inclination και του caster.

Συγγνώμη που τα γράφω στα Αγγλικά, δεν τα γνωρίζω στα Ελληνικά, (στην Αγγλία σπούδασα..)

Υ.Γ. είναι πολύ βασικό να γνωρίζουμε τι caster θα έχει το αυτοκίνητο κατά την κατασκευή του πλαισίου μας. η γωνία caster έχει επίπτωση στον τρόπο

που το πλαίσιο θα υποδεχτεί τις δυνάμεις ανάκρουσης της ανάρτησης.

 

 

58 minutes ago, gchristod said:

Το σήκωμα της μούρης όταν στρίβουμε δεν είναι λόγω της γωνίας Άκερμαν? Βρε rapid, πας να λύσεις μία απορία και δημιουργείς 5! :P 

 

14 minutes ago, rapid_fast said:

Η γωνία άκερμαν ορίζει τη διαφορά που υπάρχει μεταξύ της κάθετης γραμμής του πέλματος των πίσω τροχών και της κάθετης γραμμής του πελματος του καθενός των

εμπρός τροχών όταν στρίβουμε..

Αγνοούμε το υψομετρικό τελείως στην άκερμαν.

Τα οχήματα με μεγάλο μεταξόνιο θεωρητικά στριβουν καλύτερα απο αυτά με το μικρότερο λόγω αυτής της γωνίας..

Το αντίθετο με το μετατρόχιο..

Οταν ξεπερνάμε την ιδανική, το όχημα τείνει να υποστρέψει..

Η σύγκλιση / απόκλιση των τροχών παίζει μεγάλο ρόλο εδώ..

 

ακερμαν.png

 

Edited by sC_w0lveS
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, liakjim said:

Ωραία για το καστερ όπως το ήξερα.
Γιατί λοιπόν στο rf2, αν αλλάξω το καστερ ακόμα και μεταξύ των ακραίων τιμών, βλέπω στην τηλεμετρια στο motec , ότι το live camber παραμένει το ίδιο ( στις ίδιες συνθήκες)?

Υ.Γ. Εδώ να πω, πως στο στήσιμο, τόσο εδώ όσο και στο Assetto, βλέπω την live τηλεμετρια του καμπερ. Ανάλογα με τη γεωμετρία, τα ελατήρια, φόρτιση κτλ, το καμπερ αυξομειωνει συνεχώς. Πχ στα φρένα, όπου μπροστά είσαι σε βύθιση και πίσω σε έκταση, ενδεχομένως πίσω να δεις και θετικό καμπερ, στιγμιαία πάντα.

Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

 

Με βάση αυτό...

Το κάστερ αναιρεί την κάμπερ όταν στρίβουμε τον τροχό, και πρέπει πάντα να ρυθμίζουμε ταυτόχρονα και το steering axis inclination.

Υποθέτω οτι κάνουν αυτόματα την αναλογία 6/1 για να μην έχουμε την αλλαγή στην κάμπερ..

(Υποθέτω γιατί δεν είδα να υπάρχει κάπου η συγκεκριμένη ρύθμιση που θα τα έκανε όλα μαντάρα...)

Ομοίως, απλά για να ενημερωθούν και τα παιδιά, έχουμε αναρτήσεις εμπρός, με χαρακτηριστικά αντιβύθισης,

οπότε απο τα 200+ χλμ σε απότομα δυνατά φρεναρίσματα πρέπει να βλέπεις στα BMW -0.80 στην κάμπερ...(εκεί τερματίζει αν δεν κάνω λάθος)

Μπορεί να κάνω και λάθος όμως.. πρέπει να το δώ στα αρχεία μου...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Η "μανα ολων των ερωτησεων" για μενα...

Το σεταπ κανει ενα αυτοκινητο πιο γρηγορο "αντικειμενικα" ή βοηθαει στο να ερθει το αυτοκινητο στα "μετρα μας" ωστε ετσι να ειμαστε πιο γρηγοροι;

(εκτος απο πιεσεις και φτερα)

Δεν ξερω αν εγινα κατανοητος....

Edited by sC_w0lveS
Link to comment
Share on other sites

Για εμενα και τα 2!!!
Και αυτό γιατί ένα αυτοκίνητο σωστό, το οποίο μου δίνει σιγουριά μου δίνει την ευκαιρία να πάω στο απόλυτο.
Βέβαια πρέπει να μπουν και άλλοι παράγοντες οπως η γνώση της πίστας αλλα και η κατάσταση του οδηγού (φυσική και ψυχολογική...) για το απόλυτο απόλυτο ε;


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mια μικρη διευκρινηση, πανω στην ερωτηση μου, γιατι με εσας που εχω μπλεξει εδω, (που η ενασχοληση σας με το αντικειμενο ηταν-ειναι και πραγματικη) πρεπει να την κανω.

Μιλαω παντα για το εκαστοτε παιχνιδι, οχι real life...

Link to comment
Share on other sites

To setup κάνει το αυτοκίνητο να έχει μεγαλύτερη πρόσφυση, ή μικρότερη και καλύτερες επιδόσεις επιτάχυνσης / τελικής.

Ενα μέσο σεταπ, προσφέρει τις πιο ισορροπημένες τιμές αλλά το αυτοκίνητο δεν είναι γρήγορο.

Ανάλογα με την πίστα, αλλά και τα χαρακτηριστικά του κάθε αυτοκινήτου πρέπει να κάνουμε διαφορετικό σεταπ.

Για εμένα (πάντα το φώναζα) δεν είναι θέμα οδηγού ο γρήγορος χρόνος, αλλά καθαρά θέμα σετάπ.

Είναι δύσκολο και ιδιότροπο το όχημα με γρήγορο σετάπ, και θέλει πολλή προπόνηση για να βγάλεις αυτό που σου προσφέρει.

Αλλά οσο καλός οδηγός και αν είσαι, αν δεν έχεις σετάπ δεν κάνεις τίποτα..

Απο την άλλη, αν είσαι οδηγός που αντιλαμβάνεται το χώρο, μπορείς πάντα να μάθεις πώς να αξιοποιήσεις ένα καλό σεταπ και να είσαι ανταγωνιστικός..

Προσέξτε, δεν λέω να είσαι άλιεν, λέω απλά να είσαι οδηγός με αντίληψη..

Για εμένα (πάντα προσωπικά), το Α και το Ω είναι το σετάπ.

Τέλος, όταν όλοι τρέχουν με κοινό μέσο σεταπ, παίζει ρόλο ποιός στρίβει καλύτερα και με περισσότερη αυτοπεποιθηση ΠΡΙΝ απο τη στροφή για τη στροφή και 

ποιός έχει την περισσότερη υπομονή να μένει με σταθερό το γκάζι μέχρι την έξοδο του άπεξ της στροφής..Και ποιός έχει το απαλότερο πόδι στην έξοδο για να ολισθίσει μόνο 10% και

να πάει σφεντόνα..

Αυτά νομίζω εγώ...

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά με το setup το πρώτο πράγμα που προσπαθώ να κάνω, είναι να κάνω το αυτοκίνητο όσο πιο ουδέτερο γίνεται, για να μου εμπνέει εμπιστοσύνη και να μπορώ να το πιέσω χωρίς να το φοβάμαι ότι θα με "προδώσει". Αυτό όπως καταλαβαίνεις φέρνει καλύτερο χρόνο, αλλά έμμεσα. Δημιουργώ δηλαδή ένα baseline setup και πάνω του μετά κάνω μικρορυθμισούλες για την κάθε πίστα. Αυτό βέβαια ισχύει αν τρέχω με το ίδιο αυτοκίνητο για μια σειρά αγώνων. Για παράδειγμα στο πρωτάθλημα με τα WTCC, είχα τα front bump και rebound 4 και 5 αντίστοιχα. Για τη Sonoma που έχει ένα ηλίθιο kerb στην γρήγορη δεξιά στην κορυφή του λόφου και τα γρήγορα chicane μετα, το μαλάκωσα σε 3 και 4. Στον επόμενο αγώνα τα γύρισα στην προηγούμενη ρύθμιση.

Το συμπέρασμα είναι (επειδή πλατείασα πάλι) ότι το σεταπ σε απόλυτο χρόνο θα κάνει το αυτοκίνητο πιο γρήγορο, αλλά σε φάση του 1 sec μάξιμουμ (πιστεύω) και σε φάση που ΉΔΗ ξέρεις πολύ καλά την πίστα. Εκτός από τις πίστες που είναι πολύ ιδιότροπες και θέλουν ακραίες τιμές όπως Μονακό, Μόντσα ή ακόμα και η Nordschleife.  

Και ένα edit: Από προσωπική εμπειρία, και αυτό έρχεται σε αντίθεση με την πρώτη γραμμή, τα πραγματικά γρήγορα σετάπ είναι ασταθή. Εγώ σαν γιωτόμπαλο όμως δεν μπορώ να οδηγήσω με τέτοια.

Edited by gchristod
Link to comment
Share on other sites

To setup βγάζει χρόνο και όχι ο οδηγός.

Εγώ με default έχω 0.300 διαφορά από τον @rapid_fast...δηλαδή αν με δώσουν το setup (ενώ το έχω ζητήσει δεν μου το δίνουν γιατί θα γίνουν ρόμπες μετά και φοβούνται και οι δύο...) απλά θα τους αφήσω πίσω 0.5sec.

Mιλάω για το Megane και Ohio...

 

Στα βασικά για να χτυπήσεις χρόνο, προσέχεις πως θα μπεις στην στροφή και πως θα βγεις (βασικά οι στροφές σου δίνουν χρόνο) και τα φρένα και το γκάζι.

Δεν έχει άλλα.

Edited by mad_dog
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Γενικά συμφωνώ με αυτά που γράφει ο @rapid_fast. Είναι πολύ σωστά, όμως:

ΔΕΝ υπάρχει σωστό και λάθος σεταπ κατά την γνώμη μου, αφου στην εξίσωση μπαίνει ΠΑΝΤΑ και ο οδηγός με το προσωπικό του στυλ! Δηλαδή καποιος "βολεύεται" να γλυστράει στην είσοδο της στροφής και κάποιος άλλος "βολευεται" να είναι "τρενο σε ράγες"...

Συμφωνώ ότι το καλύτερο σεταπ κερδίζει ή με το εάν δεν έχεις καλό σεταπ δεν κάνεις τίποτα, όμως τα αυτοκίνητα τα οδηγεί άνθρωπος (ευτυχώς ακόμα!) και όπως όλοι γνωρίζουμε ο άνθρωπος είναι απρόβλεπτος... Παράδειγμα η μαγική (3πλή) προσπέραση του Mika στον Michael στην οποία ΔΕΝ έπαιξε ΚΑΝΕΝΑΝ απολύτος ρόλο το σεταπ! Επίσης και για να μην χαρακτηριστώ ιερόσυλος O.o η ΜΑΓΙΚΗ οδήγηση του Ayrton στην βροχή!!! Μάλιστα ο Ayrton, τουλάχιστον από όσα γνωρίζω, ΔΕΝ είχε ιδέα εάν μια βίδα βιδώνει δεξιόστροφα ή αριστερόστροφα, αλλά μπορούσε να μεταφέρει στους μηχανικούς του με απόλυτο τρόπο τι θέλει να του φτιάξουν στο σεταπ

@sC_w0lveS ανεξάρτητα από "πραγματικές" εμπειρίες που μπορεί να έχει ο καθένας μας, εγώ προσωπικά ακόμα και εάν δεν είχα θα θεωρούσα το παιχνίδι πάντα "πραγματικό" γιατί μου αρέσει :P έτσι. Για αυτό πιστεύω ότι ΔΕΝ μπορώ να καταλάβω ρυθμίσεις fov, FBB, clippings, πρακτορες ΘΒ xD κλπ... Το μόνο που μου χαλάει την "αληθοφάνια" είναι ότι σε αντιδιαστολή με την πραγματικότητα, στο παιχνίδι είμαι τις περισσότερες φορές με τέρμα γκάζι, ενώ στην κανονικά το "φυλάω" χαχαχαχαχα

 

@gchristod Τα ίδια περίπου κάνω και εγώ, δηλαδή βολεύομαι με ουδέτερες ρυμίσεις, ιδιαίτερα στον κώλο, αλλά τις αλλάζω από πίστα σε πίστα, "ψάχνοντας" να βρώ το κάτι παραπάνω.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Η δικιά μου η γνώμη είναι ότι πρώτα έρχεται ο οδηγός και μετά το setup, έχω οδηγήσει δεκάδες setups από τους κορυφαίους οδηγούς σε κάθε season του iR και σπανιότατα εώς ποτέ δεν έχω καταφέρει να γυρίσω στους χρόνους τους ή ταχύτερα. Τις περισσότερες φορές μάλιστα δεν καταφέρνω κάν να πλησιάσω τους χρόνους που έκανα με τα δικά μου setups γιατί πολύ απλά δεν μπορώ να οδηγήσω με τον τρόπο που οδηγούν εκείνοι στο όριο. Υπάρχει λόγος που το iRating (iR) μου είναι κοντά στο 3800 όταν τα aliens (και μιλάω για τα πραγματικά alien τύπου Huttu, Kronke κλπ) έχουν >8500. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί που τρέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα με τις McLaren έχουν πάνω από 6000 iR.

 

Γενικά ακόμα και σε αγώνες/πρωταθλήματα με fixed setups τα alien παραμένουν άπιαστα και με χρόνους 1-2 secs ταχύτερους από τους δικούς μου που με τη σειρά μου είμαι 1-2 secs ταχύτερος από οδηγούς με αρκετά χαμηλότερα iR (μέσος όρος iR είναι κάπου στο 1300-1500). Αναφέρω το iR γιατί πιστεύω ότι πραγματικά δίνει μια καλή εικόνα της μέσης ταχύτητας κάθε οδηγού καθώς ουσιαστικά πρόκειται για ELO Rating και υπολογίζεται μέσα από τους αγώνες που τρέχει ο καθένας και σε σχέση με τον ανταγωνισμό που έχει ο κάθε αγώνας.

 

Συνοπτικά πιστεύω ότι τουλάχιστον όσον αφορά το simracing το 80-85% το δίνει ο οδηγός και το υπόλοιπο έρχεται από το setup.

 

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Πως στρίβουμε http://www.saskkartclub.com/Docs/Karting-Basic Driving Techniques-Cornering.pdf

768px-Racing_Line_showing_earlier_and_la

https://en.wikipedia.org/wiki/Racing_line

 

Simple Car Set Up Guide

 

oversteer - υπερστροφή, όταν φεύγει το πίσω μέρος

understeer - υποστροφή, όταν φεύγει το μπροστινό

 

Front Damper Fast Bump:  (oversteer) Softer - <> + Stiffer(understeer)

A softer setting means more grip when steering,which is good  
for tighter tracks.A stiffer setting will increase understeer,a  
softer setting will increase oversteer.

 

Front Damper Slow Bump:  (understeer) Softer - <> + Stiffer(oversteer)

A stiffer setting will make the car feel snappier,though it will  
also be more unstable.Use stiffer settings to increase oversteer  
and to  make the car turn more sharply.

 

Front Damper Fast Rebound:  (oversteer) Softer - <> + Stiffer(understeer)

Adjusts how quickly the front wheels return to a steady state  
over bumps .Stiffening the front will result in less oversteer  
over bumps and kerbs.

 

Front Damper Slow Rebound:  (oversteer) Softer - <> + Stiffer(understeer)

Adjusts how quickly the front of the chassis sets into a corner.  
Stiffing the front will result in less oversteer in turn-in and  
corner exits.

 

Rear Damper Fast Bump:  (oversteer) Softer - <> + Stiffer(understeer)

A softer setting means more grip when steering,which is good  
for tighter tracks.Set it stiffer to increase understear,or to  
make the car turn less sharply on faster tracks.

 

Rear Damper Slow Bump:  (understeer) Softer - <> + Stiffer(oversteer)

The stiffer the setting,the snappier and tighter the car will  
feel,though it will be more unstable.Use stiffer settings to  
increase oversteer,or to make the car turn more sharply.

 

Rear Damper Fast Rebound:  (understeer) Softer - <> + Stiffer(oversteer)

Adjust how quickly the rear wheels return to a steady state  
over bumps .Stiffing the rear will result in more oversteer over  
bumps and kerbs.

 

Rear Damper Slow Rebound:  (understeer) Softer - <> + Stiffer(oversteer)

Adjust how quickly the rear of the chassis sets into a corner.  
Stiffing the rear will result in more oversteer in turn-in and  
corner exits.

 

Front Sway Bar:  (oversteer) Softer - <> + Stiffer(understeer)

Increase stiffness to reduce body roll.Too much stiffness can  
cause the inside wheels to lift off the ground during cornering.

 

Rear Sway Bar:  (understeer) Softer - <> + Stiffer(oversteer)

Increase stiffness to reduce body roll.Too much stiffness can  
cause the inside wheels to lift off the ground during cornering.

 

Front/Rear Spring Rate:

Determines the softness or hardness of the suspension  
springs .Stiffer springs will improve car responsiveness.  
Excessively stiff springs will cause the wheel to lose contact  
with the ground in rough sections .A softer rear spring setting  
can also add in rear wheel traction accelerating out of corners  
for rear wheel drive cars.

 

Stance:

Lowering the ride height lowers the center of gravity and  
increases overall stability.Too low a ride height can cause the  
suspension to bottom out.Also a lower ride height can give better  
aero dynamic characteristics resulting in higher top speed.

 

Front Ride Height:

Allows lowering or raising of the front height to adjust rake  
and total travel before bottoming .A higher front ride height  
will aid acceleration and braking.Rear wheel drive cars can  
generally benefit from less forward rake more than front wheel  
drive cars.

 

Rear Ride Height:

Slightly higher rear ride height than the front creates a slight  
forward rake,witch means more grip when cornering.You  
generally see front wheel drive cars with more forward rake.

 

Steering lock:

Adjust the steering lock maximum.Use higher lock for more  
responsive steering.So more lock works for tracks with tighter  
corners.

 

Castor Angle:

Most cars are not particularly sensitive to caster settings,but  
used in conjunction with other settings,a more positive value  
can aid straight line driving,wile a less positive one can make  
your car react quicker to steering .A lower castor angle can  
really be helpful in turning through a tight corner quicker.

 

Front/Rear Toe Angle:

Adjusts the horizontal angle of the front wheels.Toe-in creates  
better straight line stability,but sacrifices responsivness.Toe-
out improves responsiveness,but sacrifices straight line  
stability.Set up the front with negative to (toe-out)and rear  
with positive(toe-in).Large amounts of rear toe-in can help in  
acceleration out of corners for rear wheel drive cars.High toe-
out in the front can help the car turn through a corner  
better.High toe settings both front and rear can build  
excessive tire heat and also limit top end speed.

 

Front/Rear Camber:

Adjust the vertical angle of the wheel. Increasing negative  
camber can increase cornering,but impair acceleration and  
braking .Adjust camber settings so that tire heat is evenly  
distributed across the tire at the apex of the turn.You should  
try to strike a good balance for the majority of the corners of  
any given track .I have generally found most people set there  
cars up with way to much negative camber. I find around  
negative 2.4-3.0 in the front and 1.5-2.5 in the rear works  
well for most cars .I like to run somewhat low camber for rear  
wheel drive cars in the rear.It can help with accelerating out of  
corners since there is more tire in contact with the pavment.

 

Front Tire Pressure:

To deal with understeer,decrease front tire pressures.  
Understeer is when the front end wants to run wide in a  
turn.Set tire pressure too high or too low though and you'll  
lose overall grip and generate excessive tire heat.

 

Rear Tire Pressure:

To reduce oversteer,decrease rear tire pressure.Oversteer is  
when the back end of the car tends to slide to the outside of a  
corner under strong steering.As with front tire settings,set this  
too high or too low and you'll lose overall grip and generate  
excessive tire heat.

 

Brake Pressure:

Adjusts the total applied brake pressure.Less brake pressure  
will reduce the tendency to lock up the brakes,but will  
increase your stopping distance .I find reducing pressure on  
front wheel drive cars to around 70 percent reduces the  
tendency for the back end to swing out under braking into a  
corner.Also formula cars tend to need a reduced pressure setting  
to combat locking the brakes so easy.

 

Acceleration lock:

Adjust's the L.S.D (limited slip differential) lock under  
acceleration .Higher settings(more slip before full  
engagement) give better traction coming out of corners,but  
will limit your ability to turn. Lower settings will make it  
easier to turn,especially in tight corners,but give you less  
traction.Note this setting in most sims is somewhat confusing.
In most sims they usually call it the power setting.You must lower  
this setting in the garage to give you the effect of a higher  
L.S.D slip setting.

 

Deceleration Lock:

Adjusts the  L.S.D lock under deceleration (coast).High settings  
make you more stable decelerating into a corner,but limit the  
car's ability to turn. Lower settings reduce stability when  
decelerating into a corner,but improve turning ability.Very low  
coast settings will make it very easy to spin out decelerating  
into a corner but will help slow you down faster if you use it  
right.I like to lower my coast until I start to have problems  
with spinning out into a corner and then raise it back a bit so I  
strike a nice balance of stability and deceleration effect.

 

Preload:

Adjust the amount of built in lock before any acceleration or  
deceleration effects take place,as in a neutral throttle  
condition.This setting will effect how quickly the transition  
from acceleration to deceleration lock occurs. Lower settings  
improves maneuverability,higher settings reduce it.

 

Putting it all into practice:

Car setup is not an exact science.What works for one may not  
work for another because everyone likes there cars to feel and  
drive a certain way.If you want to really start to lower those lap  
times you must first figure out how you like your cars to  
handle,and what best suits you skill level.Once you know  
exactly what you are going for then you can start to apply this  
information to your setups and truly have a car that is set up  
perfectly for you.

 

 

AC%20settings_zpshhrjm1ig.jpg

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, liakjim said:

Πρώτα ο οδηγός.
Θα φτάσει στο 0.5sec από τον ιδεατό χρόνο

Μόνο αν το default είναι αρκετά καλό .

Στη Μονζα με τα urd με το "εξωφρενικό "σετάπ του Βήτα έπαιρνες 1,5 -2 seconds ,ίσως επειδή το default δεν ήταν και τόσο καλό.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, panosdimip said:

Μόνο αν το default είναι αρκετά καλό .

Στη Μονζα με τα urd με το "εξωφρενικό "σετάπ του Βήτα έπαιρνες 1,5 -2 seconds ,ίσως επειδή το default δεν ήταν και τόσο καλό.

και 3 δευτερολεπτα με το μίνι στο μπραντς χάτς..

Θυμάσαι??

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Γράφω εδώ για να μην έρθει ο Πιλότεος με διαφραφικές προθέσεις και με πιάσει καμιά φρίκη πάλι. Επειδή μάλλον μέσα στη εβδομάδα θα απέχω από το TS, να συζητήσουμε εδώ λίγο το πρόγραμμα για τους "ενδιάμεσους" αγώνες? Άλλωστε και στο TS δεν είμαστε πάντα όλοι και στο προφορικό μπορεί να χαθεί κάτι μέσα στην οχλαγωγία. Οι απορίες μου είναι:

-Τι θα γίνει με τα κόμπο του 2ου σέρβερ του RF2. Θα τα κρατήσουμε? Αν τα κρατήσουμε ίσως θα έπρεπε να τα κάνουμε λίγο πιο οργανωμένα, π.χ. να ορίσουμε συγκεκριμένη ώρα και διάρκεια αγώνα και ποιος βάζει κόμπο και πότε.

-Αν γίνουν πιο κανονικές αυτές οι συναντήσεις, τι θα κάνουμε με το Raceroom? Θέλετε να το συνεχίσουμε ή όχι, και αν ναι σε τι μορφή? Χαλαρό cup με μια κατηγορία αυτοκινήτων ή με διαφορετικά κόμπο? Και ποια ημέρα.

-Θα ασχοληθούμε τελικά με το AMS? Παρατήρησα ότι αρέσει σε αρκετούς, (geovas, john@john, angelo, liakjim).

Σε κάθε περίπτωση αν ασχοληθούμε με άλλα sims καλό θα ήταν να συμμετέχουν όσοι περισσότεροι γίνεται και να μην τραβήξει άλλος για Χίο κι άλλος για Μυτιλήνη. Αλλιώς ας κρατήσουμε μόνο το rf2. Προσωπικά πιο ενδιαφέροντα μου φαίνονται τα κόμπο στον 2ο σέρβερ μιας και το Μεγκάν το έχω βαρεθεί (σε καμία περίπτωση αυτό το τελευταίο δεν είναι μομφή να διακοπεί το πρωτάθλημά του, εννοείται πρέπει να ολοκληρωθεί και όποτε μπορώ θα συμμετέχω).

Edited by gchristod
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Guest liakjim

Και διάλεξες ίσως το πιο χρήσιμο νήμα χεχε

Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

@rapid_fast  είχαμε μια συζήτηση στο TS για car setup. Μάλλον αυτά εννοούσες.

Το παλιό.  https://www.virtualracecarengineer.com/setup-developer-tool/

Το φρέσκο  https://www.virtualracecarengineer.com/vrce-2017/

Η αγορά   https://www.virtualracecarengineer.com/shop/

Και τώρα...  και στο Steam   http://store.steampowered.com/app/523220/Virtual_Race_Car_Engineer_2017/   

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, mad_dog said:

Εγώ δεν καταδέχομαι τέτοια βοηθήματα...

Ή νιώθεις ή δεν νιώθεις (βλέπε @troffeo για παράδειγμα)

Αμέσως REPORT στον πιό αργό οδηγό του πλανήτη, για να μην πω του σύμπαντος!!!

Να πάει στα delete το άθλιο πόστ του!!!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

@spyder  @stauros gr  για την κουβέντα που είχαμε.

A.JPG.b28d7491c6442ee0215bddc590006faa.JPG

 

Anti Ackermann 
----------------------

  • The outer wheel has More steering angle than the inner wheel.
  • Outer wheel turns more than the inner wheel.
  • Anti ackerman could be called oversteering.
  • Anti ackerman used in special cars like F1 cars and some sports cars.

 

Ackermann - Pro ackerman 
----------------------- 

  • The inner wheel has more steering angle than the outer wheel.  
  • Inner wheel turns more than the outer wheel. 
  • Ackerman could be called understeering
  • Ackerman is used in all regular cars. 

 

Και η προσομοίωση στο  FSR2018  rF2

ACKERMANN.gif.5e4289df4328c1222cabd2da256861dd.gif

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Forum Statistics

    940
    Total Topics
    15.2k
    Total Posts

Living Legends

mad_dog, the fastest sim driver in the world

PC Games for free

UNREAL.jpg.06a44fa7bc9a0e74a2fd28f90ad76a27.jpg

Top 5 PC games

×
×
  • Create New...