Jump to content

liakjim

Members
  • Posts

    546
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

liakjim last won the day on September 1 2018

liakjim had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

liakjim's Achievements

Pilot

Pilot (6/7)

160

Reputation

  1. Κάτι ήξερα που είχα κόψει λάσπη από αυτόν τον χώρο. Όσο είναι admin το troll αυτό, δεν πρόκειται να με ξαναδείτε.
  2. Σε κάνα 2-3 σημεία ναι , κυρίως εκεί που το ψιλό χάνω. Απλά δεν έχω λεβιέ και έχω βάλει κουμπί πάνω από τον μοχλό ταχυτήτων που φτάνω δεν φτάνω για αυτό δεν έχω καλό έλεγχο με αυτό. Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
  3. Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
  4. Ναι είναι πολύ ωραία. Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
  5. Οι διαφορές στα packages είναι πολύ μικρές, άντε πχ από 3.5 να πας 3.3. Για να πας 5 με setup είναι αδύνατο. Αν πχ έχεις 1500κιλά downforce με 430 κιλά drag , είσαι στα 3.5. Πώς θα πας στο 5? Αν αυξήσεις φτερό = downforce , θα ανέβει και το drag , δλδ ο λόγος θα παραμένει εκεί κοντά. Αν μειώσεις φτερό, θα πέσει το drag , θα πέσει και το drag, πάλι ψιλό σταθερός ο λόγος. Το καλό ratio, είναι θέμα σχεδιασμού. Με setup δεν αλλάζει. Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
  6. Συμφωνώ. Τράβα πες το αυτό στον φίλο μας που νομίζει ότι παίζει simulation της NASA (Παρόλα αυτά, αν.ισχύει όλη η υπόθεση και δεν έχει παιχτεί κάποιο χοντρό λάθος, είναι τεράστια διαφορά το 3.5:1 από το 5:1 στο downforce/drag ) Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
  7. Ώστε παίρνουμε στοιχεία από τους κατασκευαστές ε; [emoji57] Διάλογος στο studio397 : -ρε μ*λακες, δεν μας βγαίνουν τα νούμερα. Τα ελαστικά μας είναι πολύ εκτός. Άσε που η τελική μας βγαίνει μεγαλύτερη. -Δεν πειράζει. Κλέψε στην αεροδυναμική. Ποιός ξέρει τί άλλο είναι εκτός. [emoji848] https://forum.studio-397.com/index.php?threads/endurance-oreca-07-lift-to-drag-ratio.60373/ Ας μην προτρεχουμε όμως πριν υπάρξει επίσημη απάντηση. Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
  8. Τελικά μπήκα σε έναν σέρβερ χθες . Είχε μέχρι και 60 άτομα σε κάποια φάση!!! Δοκίμασα όλα τα αυτοκίνητα. Είναι το καλύτερο πακέτο που έχει βγάλει το rf2. Η G27 με ευγνωμονούσε!
  9. Ανεβάσατε σερβερ με αυτά?
  10. Δεν χρειάζεται να αποδείξω τα αυταπόδεικτα. Εσύ με τα άκυρα video που βάζεις δεν ξέρω τί θες να αποδείξεις.
  11. To video λέει 919 EVO. Υπόψη είναι physics mod του 919 https://www.racedepartment.com/downloads/porsche-919-evo.20614/ Άρα ΔΕΝ είναι KUNOS πλέον. Οπότε για άλλη μια φορά αποδεικνύεις ότι δεν ξέρεις τί σου γίνεται για το AC. Άστο ρε παιδάκι μου, δεν το έχεις, πως το λένε.
  12. Την επόμενη φορά, σου συνιστώ να διαβάζεις τον τίτλο του video ή και την περιγραφή του.
  13. Έχεις δίκιο. Μετριοπαθής δήλωση. Ήδη στο delta έχω δει 0.5δευτ αν κάτσει ο γύρος παντού. Αν δε , βελτιώλω το setup που τώρα έθεσα ως προτεραιότητα την σταθερότητα, μπορεί και 1.5 δευτ.
  14. Καλημέρα. Τυχαία πήρα το Mercedes λόγω εμφάνισης! Δεν δοκίμασα κάτι άλλο λόγω χρόνου που απαιτείται για να φτιάξεις αξιόλογο setup που δεν έφτιαξα ακόμα. Σίγουρα θα βρω κάνα δευτερόλεπτο ακόμα. Στο assetto δεν έχει κάτι.αντίστοιχο. Εκεί είναι η dtm έκδοση. Στα του αυτοκινήτου, δηλώνω εντυπωσιασμένος. Ένα μικρό σκαλοπάτι στον ήχο στη μετάβαση από χαμηλές στροφές μόνο θα παρατηρούσα χωρίς να ενοχλεί πάρα μόνο όταν βγαίνεις από τα πιτς και ότι έβαλα 0.7 ffb mult για να μην έχω clipping.
  15. Ακόμα μια επιβεβαίωση από αληθινο οδηγό αγώνων για το AC Μετάφραση: A question that people often ask : How does a pilot train ? There are 2 major ways. The ideal one is to rent a track where there will be a race, you move all the infrastructure, the team, the equipment. It's very expensive, several tens of thousands of euros for a training. That's why in the recent years, simulations have developed. Simulations are basically a video game pushed to the extreme and that tries to reproduce reality the best it can. I'm a relatively young pilot, I'm 27, I'm from the Playstation generation. I grew up with Gran Turismo, Forza Motorsport, Vrally for example. They had a lot from the arcade genre at the time. Arcade means it doesn't really reproduce reality but it's very easy to handle and it's very intuitive, it's especially true for Need for Speed, and a bit less for Gran Turismo, and even a bit less for Forza Motorsport. Once I got passed videogames as a way to have fun, I've discovered video games as a training tool. As I moved forward with my career, I was looking for solutions that fitted me better for my driving training. The first one that really started to make you feel the driving sensations and being a pedagogical tool was Forza Motorsport. That's why I've stayed on Forza for a long time before I discovered really advanced simulations that were on PC. That's when I switched from consoles to computer. That's when I discovered GTR2 and Rfactor. When I started simracing they were the 2 main simulations, the ones that were the closest from reality. These 2 have allowed me to learn and practice on tracks that I didn't know yet, and when I was going to the track at least I knew which way it would turn. Lately there has been games like Iracing, RFactor 2 a bit less, but the one I use mostly is Assetto Corsa. I've also tried Project Cars but it's closer to the arcade genre than a pure simulation. With a game like Assetto Corsa you can really get close to the physical behavior of the car. What's really interesting with this simulation, because it's not just a game but you can consider it as a simulation, is that cars from my championship are there. If I want to practice with the Lamborghini Huracan that I drive with, I can. There are the tracks of the championship I drive in, and my car, so it's really a major source of training. For example, for practicing for the Monza event that just finished, with the Lamborghini Huracan in the European Blancpain, I've spent a lot of time on my simulator. I made a configuration with my computer, my steering wheel and my pedals. I was starting Monza and the Huracan and I was grinding the asphalt. Grinding asphalt virtually costs a lot less money and you can try more things than if you wanted to do it in real life in a real practice session. Nowadays, games are so advanced that developers reproduce tracks with a laser. They have teams with the right technology, and they scan the whole track so they can reproduce elevations, bumps, bankings, off-camber areas on the track. This way you can stick to it and have the same reference points as the ones you would have in a real practice session. That's why today I wanted to show a comparison of a lap I did in a real practice session with my Lamborghini Huracan on Monza and a lap I did virtually on Assetto Corsa. I didn't touch the setup in Assetto Corsa, the car was untouched, and lap times are already very similar. There are a few differences with gear ratios, but in the end the difference is 0.01 or 0.02 in a lap so you can really practice well for race weekends because you can rely on this tool to test things.

Living Legends

mad_dog, the fastest sim driver in the world

PC Games for free

UNREAL.jpg.06a44fa7bc9a0e74a2fd28f90ad76a27.jpg

Top 5 PC games

×
×
  • Create New...